wij-in-zuidamerika.reismee.nl

San Pedro de Atacama

San Pedro de Atacama is een leuk woestijnstadje dat ligt tegen de Boliviaanse grens. Na 15 uur reizen, waarvan 13 uur bus kwamen we 's nachts om half 12 in dit stoffige stadje aan. De busreis ging erg gemakkelijk, lekker film kijken, genoeg beenruimte en zo nu een dan een stop om even de benen te strekken en iets lekkers te kopen. De vlucht van KLM naar Lima was zwaarder. Maar dan sta je om half 12 in een stadje, zonder hostel. Dus wij gingen maar snel op zoek en na 2 mislukte pogingen vonden we een ruime 4 persoonskamer bij Hotel Tambillo. Een goede nacht slapen was het enige wat we wilden en met de heerlijke bedden hier ging dat perfect. Maandagmorgen konden we eens rustig bekijken waar we terecht waren gekomen. San Pedro is een klein dorpje (zo groot als Deurningen) vol toeristen, hostels en leuke eettentjes. Dit alles klinkt heel toeristisch, maar er hangt een leuke sfeer. Iedereen is hier voor hetzelfde, mooie natuur en lekker uitrusten. Wij hebben maar 4 weken, dus uitrusten beperkt zich bij ons tot lekker uitslapen en dan opzoek naar een toer, 3 om precies te zijn. Valle de la Luna, de Geisers en onze een 3daagse jeepsafari door Bolivia. Na enkele van de 48! Toermaatschappijen gehad te hebben, hebben we alle 3 tochten geboekt om 3 uur. Onze eerste tocht was naar Valle de la Luna, de maanvallei. In 4 uur werden we langs de highlights van Atacama woestijn gebracht om geweldige, rotsformaties, zandduinen en diepe kloven te zien. Het gebied dankt zijn naam aan het maanlandschap, dat er tijdens de zonsondergang magisch uitzag. De avond werd afgesloten met lekker eten, want over 2 dagen vertrekken we weer naar Bolivia en is het menu rijst, kip en aardappels. Dus we genieten hier nog even van lekkere salades, grote stukken zalm of ribeyes en zoete toetjes.

Sabrine

Dat klinkt allemaal best spannend :) veel plezier en de groetjes aan de rest! Ben nu al benieuwd naar de foto?s :)
Xx

Remco en Ester

Wat leuk allemaal om dit te lezen, ben ook wel benieuwd naar de foto's! Denk dat het eten nu dan extra lekker smaakt. XX