wij-in-zuidamerika.reismee.nl

Isla del sol

Hey allemaal, De reissite was offline en daarna waren wij offline, dus hierkomen de updates van afgelopen week. Na onze extra dag in La Paz werd het hoog tijd om terug naar Peru te gaan. We hebben namelijk nog 1,5 week en willen graag een 5 daagse tocht lopen naar Machu Pichu. Gisteren zijn we richting Isla del Sol vertrokken. Dit is een klein eilandje in het Titicacameer dat bekend staat om zijn ruïnes en rust. Om hier te komen hoefden we maar 3,5 uur rijden en 2 boottochtjes maken. De eerste bootovertocht was zonder bus, de bus gaat namelijk op een veerpont, of beter gezegd vlot naar de overkant. Dus alle mensen de bus uit en allemaal op kleine schippersbootjes. De chauffeur rijdt dan de bus op het vlot en aan de overkant haalt hij zijn bus weer op. Ik heb geen idee waarom ze dit doen, maar het vlot met bus wiebelde wel heel erg, dus misschien gaat het zo nu en dan wel eens mis. En dan wil je geen bus vol toeristen op je vlot hebben staan. De tweede boot tocht was van Copacabana naar het eiland. In een simpel bootje gingen we met zo'n 8 km per uur richting het eiland. Één voordeel, omdat we zoooo langzaam gingen was zeeziek worden bijna niet mogelijk. Op Isla del Sol staan verschillende kleine hostels, alleen om daar te komen moesten we wel 400 meter in hoogte overbruggen. Met backpack en dagrugzak op is dit niet echt makkelijk, maar met veel hijgen en puffen kwamen we boven en konden we eindelijk genieten van het wijdse uitzicht over het Titicacameer. De volgende ochtend begon goed. Syb was er om half 6 uit gegaan om de zonsopgang te filmen. Maar om 8 uur kwamen we er achter dat mams een slechte nacht had gehad. Waarschijnlijk heeft ze toch iets verkeerds gegeten de vorige dag. Bolivia heeft een slechte naam als het gaat om voedselvergiftiging en helaas was mam hier slachtoffer van geworden. Wij 3en hebben de ochtend doorgebracht met rondlopen op dit mooie eiland, maar langzaam werd Syb ook steeds zieker. Dus tijd om naar Peru te gaan. Met de nachtbus gaan we vandaag naar Cusco, de laatste stad van onze maand reizen. Eerst maar eens de busrit volhouden, want zelfs de meest luxe bus is oncomfortabel als je (waarschijnlijk) voedselvergiftiging hebt opgelopen.